Wróć do Aktualności

2015-01-13

Koncern Volkswagen po raz pierwszy w historii przekazał klientom ponad 10 milionów samochodów

- Od stycznia do końca grudnia sprzedaż wyniosła 10,14 mln samochodów / +4,2 procent
- Pierwszy cel Strategii 2018 osiągnięty
- Prezes Zarządu prof. dr Martin Winterkorn: "Konsekwentnie realizujemy Strategię"
- Członek Zarządu ds. sprzedaży koncernu Christian Klingler: "Sprzedaż samochodów w ciągu dziesięciu lat podwoiła się"
- Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie 6,12 mln samochodów

Poznań, 13 stycznia 2015 r. - W minionym roku koncern Volkswagen zrealizował pierwszy cel Strategii 2018: "Od małego e-up! po ciężkie samochody ciężarowe, nasz koncern przekazał klientom w ubiegłym roku łącznie ponad dziesięć milionów pojazdów. To dowód, iż mimo trudnych warunków na rynkach, konsekwentnie realizujemy naszą Strategię 2018. Także w zakresie innych celów - jakości wyniku oraz zadowolenia klientów i pracowników - jesteśmy na dobrej drodze" - powiedział w niedzielę w Detroit Prezes Zarządu Volkswagen AG, prof. dr Martin Winterkorn. Łącznie od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie klienci odebrali 10,14 mln samochodów (2013: 9,73; +4,2 procent).

Także pojedynczy miesiąc grudzień ze sprzedażą wynoszącą 881.000 sztuk (grudzień 2013: 857.600; +2,7 procent) wyglądał zadawalająco. "W ciągu ostatnich dziesięciu lat nasz koncern podwoił sprzedaż swoich samochodów. To doskonały i robiący wrażenie wynik, do którego przyczyniły się wszystkie marki koncernu, mimo bardzo trudnej sytuacji na niektórych rynkach" - stwierdził Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży koncernu.

Z uwzględnieniem ciężkich samochodów użytkowych, marki koncernu sprzedały w całej Europie w 2014 roku łącznie 3,95 mln samochodów (2013: 3,75 mln, +5,1 procent). W Europie Zachodniej (bez Niemiec), na nowy samochód marki należącej do koncernu zdecydowało się 2,03 mln nabywców (2013: 1,9 mln; +7,2 procent). Sprzedaż w Niemczech wyniosła 1,24 mln samochodów (2013: 1,19 mln; +4,5 procent), a w Europie Środkowej i Wschodniej 670.900 sztuk (2013: 668.300; +0,4 procent). Z tego 275.800 pojazdów (2013: 316.000; -12,7 procent) przypadło na rynek rosyjski.

W regionie Ameryki Północnej sprzedaż w ciągu dwunastu miesięcy wyniosła 891.900 sztuk (2013: 890.600; +0,2 procent), z czego 599.700 nabywców (2013: 611.800; -2,0 procent) pochodziło z USA. W regionie Ameryki Południowej koncern Volkswagen przekazał klientom w tym okresie 795.700 pojazdów (2013: 992.300; -19,8 procent), w tym 629.800 w Brazylii (2013: 755.200; -16,6 procent).

Zadowalające wyniki sprzedaży koncern nadal odnotowuje w regionie Azji i Pacyfiku. W minionym roku sprzedano tam 4,06 mln aut (2013: 3,65 mln; +11,3 procent), po raz pierwszy przekraczając roczną granicę sprzedaży czterech milionów sztuk. Na Chiny (z Hongkongiem), jako największy pojedynczy rynek koncernu, przypadło z tego 3,68 mln pojazdów (2013: 3,27 mln; +12,4 procent).

Zestawienie marek koncernu

Marka Volkswagen Samochody Osobowe sprzedała od początku stycznia do końca grudnia 2014 roku na całym świecie 6,12 mln samochodów. Od 2004 roku sprzedaż podwoiła się i po raz pierwszy przekroczyła granicę sześciu milionów.

"Marka Volkswagen Samochody Osobowe po raz dziesiąty z rzędu zakończyła rok rekordowym wynikiem i po raz pierwszy sprzedała w ciągu dwunastu miesięcy ponad sześć milionów samochodów. Od 2004 roku podwoiliśmy ilość przekazanych klientom pojazdów" - powiedział Christian Klingler, Członek Zarządu ds. sprzedaży i marketingu koncernu Volkswagen i marki Volkswagen Samochody Osobowe. Do końca grudnia 2014 roku marka sprzedała klientom 6,12 mln samochodów. W miesiącu grudniu sprzedaż wyniosła 529.500 aut (grudzień 2013: 542.300; - 2,4 procent). "Obecne trudne warunki na rynku będą nam z pewnością towarzyszyć także w 2015 roku. Jednak z nowymi produktami, jak Passat czy wielokrotnie nagradzany na całym świecie Golf, jesteśmy doskonale przygotowani na czekające nas wyzwania" - dodał Klingler.

Volkswagen zanotował rekordowo wysoki wynik sprzedaży w Polsce. W 2014 roku zarejestrowano w naszym kraju 31.258 samochodów osobowych marki Volkswagen, to o 20,83 procent więcej niż w roku poprzednim. "Konsekwentnie zwiększamy z roku na rok liczbę sprzedawanych samochodów Volkswagena w naszym kraju. W 2014 roku niemal co dziesiąte rejestrowane w Polsce nowe auto wyjechało z salonu Volkswagena. To rekordowy wynik dla naszej marki. - powiedział Wojciech Tomaszkiewicz, dyrektor marki Volkswagen w Polsce.

Na model Audi w 2014 roku na świecie zdecydowało się 1,74 mln nabywców (2013: 1,58 mln), co oznacza wyraźny wzrost sprzedaży o 10,5 procent. Marka premium z Ingolstadt zwiększyła swoją sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem na prawie wszystkich rynkach.

Producent samochodów sportowych Porsche sprzedał do końca grudnia 2014 roku łącznie 189.800 aut (2013: 162.100; +17,1 procent). Szczególnym popytem cieszyły się sportowe samochody ze Stuttgartu w Europie Zachodniej, regionie Azji i Pacyfiku oraz w Ameryce Północnej.

Na samochód marki ŠKODA zdecydowało się w 2014 roku po raz pierwszy ponad milion klientów z całego świata (1,04 mln, 2013: 0,92 mln), czyli o 12,7 procent więcej, niż rok wcześniej.

Wielkość sprzedaży marki SEAT wyniosła na koniec grudnia 2014 roku 390.500 sztuk (2013: 355.000) i wzrosła o 10,0 procent w porównaniu z rokiem 2013.

Trzy należące do koncernu marki samochodów użytkowych: MAN, Scania i Volkswagen Samochody Użytkowe, ze względu na trudną sytuację gospodarczą w Europie, Rosji i Ameryce Południowej, sprzedały w 2014 roku 646.500 (2013: 683.200; -5,4 procent) ciężkich i lekkich samochodów użytkowych, z tego na markę MAN przypadło 120.100 sztuk (2013: 140.300; -14,4 procent). Szwedzka marka Scania sprzedała w minionym roku 79.800 ciężkich samochodów ciężarowych i autobusów (2013: 80.500; -0,8 procent). Pojazdy marki Volkswagen Samochody Użytkowe wybrało do końca grudnia 2014 roku 446.600 klientów (2014: 462.400; -3,4 procent).

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły został niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjażnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i, jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.