Wróć do Aktualności

2015-05-26

e-Golf przenosi napęd elektryczny do produkcji wielkoseryjnej

Diodowe reflektory i nowoczesny system Infotainment jako wyposażenie standardowe

Dziesięć ważnych faktów dotyczących nowego e-Golfa:
1. Pełna przydatność do codziennej eksploatacji.
2. Seryjne diodowe światła przednie i tylne.
3. Seryjny nowoczesny system Infotainment Discover Pro.
4. Aktywacja klimatyzacji i ładowania przy użyciu smartfonu.
5. Zasięg 190 kilometrów na jednym ładowaniu baterii.
6. Zużycie energii 12,7 kWh/100 km, koszt energii tylko 7,11 zł/100 km*
7. Przyspieszenie do 60 km/h w zaledwie 4,2 sekundy.
8. Prędkość maksymalna 140 km/h (ograniczona elektronicznie).
9. Sportowe zachowanie się podczas dynamicznej jazdy dzięki nisko położonemu środkowi ciężkości.
10. e-Golf, pierwsza całkowicie elektryczna wersja najpopularniejszego europejskiego samochodu w historii.
*średnia cena prądu w Polsce wynosi 0,56 zł/ kWh (27.04.2015)

Najważniejsze informacje o nowym e-Golfie

Volkswagen e-Golf jest elektryczną wersją najpopularniejszego europejskiego samochodu - Golfa. e-Golf rozwija prędkość maksymalną 140 km/h, dysponuje zasięgiem do 190 kilometrów.

Seryjnie najwyższej klasy wyposażenie

Oficjalne wprowadzenie na rynek w Europie miało miejsce latem 2014 roku. W Polsce samochód znajdzie się w ofercie we wrześniu. Jako prekursora bezemisyjnej mobilności e-Golfa charakteryzuje bogate i zindywidualizowane wyposażenie seryjne. Na przykład napędzany elektrycznie Golf będzie jedynym modelem z serii Golfa, wyposażonym seryjnie w system radiowo-nawigacyjny Discover Pro.

Aplikacja Volkswagen Car-Net-e-Remote pozwala uruchomić przy użyciu smartfonu ładowanie baterii, seryjne ogrzewanie i wentylację postojową (podczas ładowania) lub sprawdzić informacje dotyczące samochodu. Ponadto do wyposażenia seryjnego należą funkcja wyboru profilu jazdy (Normal, Eco, Eco+), ogrzewana przednia szyba i automatyczna klimatyzacja. Elementy zewnętrzne to między innymi diodowe reflektory i - jako optyczna cecha charakterystyczna wszystkich Volkswagenów z napędem elektrycznym lub hybrydowym plug-in - światła dzienne w kształcie litery C. Wszystkie Golfy z silnikiem elektrycznym posiadają także niebieską poprzeczną listwę na osłonie chłodnicy i w obudowach reflektorów (linia e-Design). Bez dopłaty oferowane są także diodowe światła tylne oraz aerodynamiczne, 16-calowe obręcze ze stopu metali lekkich.

Zasięg idealny dla osób codziennie dojeżdżających do pracy

e-Golf na jednym ładowaniu baterii (24,2 kWh), przy średnim zużyciu energii 12,7 kWh przejedzie nawet 190 kilometrów. Trzy intuicyjnie wybierane tryby jazdy (Normal, Eco, Eco+) i cztery równie intuicyjnie obsługiwane stopnie rekuperacji (D1, D2, D3 i B) pomagają kierowcy osiągnąć maksymalny zasięg. Według badań Federalnego Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast, prawie 80 procent wszystkich kierowców w Niemczech nie przejeżdża dziennie więcej, niż 50 kilometrów, zatem zasięg e-Golfa byłby dla nich w pełni wystarczający.

Certyfikat ekologiczny

Certyfikatem ekologicznym Volkswagen wyróżnia modele i technologie, które pod względem ekologii poczyniły postęp w porównaniu z poprzednikami lub modelami porównywalnymi. Certyfikat jest sygnałem, że Volkswagen minimalizuje negatywny wpływ na środowisko samochodów, podzespołów i procesów. Po dokładnych analizach taki certyfikat otrzymał teraz także e-Golf. Analizy wykazały, że elektryczny samochód Volkswagena wykazuje lepszy bilans ekologiczny, niż konwencjonalne pojazdy. Wszystkie dane potrzebne do wystawienia certyfikatu ekologicznego zostały sprawdzone przez niezależny instytut TÜV NORD. W porównaniu z i tak już bardzo oszczędnym Golfem 1.2 TSI o mocy 63 kW / 85 KM, emisja CO2 w przypadku korzystania z BluePower (ekologiczna energia elektryczna) w fazie użytkowania zmniejszyła się o 99 procent. Dzięki innowacyjnemu całościowemu systemowi technologii, e-Golf ze swoim zużyciem energii 12,7 kWh/100 km jest ekstremalnie efektywny.

BluePower czyni różnicę

Elektryczne samochody po raz pierwszy umożliwiły wykorzystanie energii odnawialnej (energia wiatrowa, słoneczna i wodna) jako paliwa dla pojazdów. Dlatego Volkswagen oferuje w Niemczech idealnie dopasowaną do e-Golfa, e-up! i przyszłego Golfa GTE (system hybrydowy plug-in) energię elektryczną BluePower. Prąd wytwarzany bez emisji CO2 pochodzi wyłącznie z elektrowni wodnych w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Partnerem kooperacyjnym i dystrybucyjnym jest niemiecka spółka LichtBlick SE oraz Volkswagen Bank.

Bezgłośna dynamika

Mimo wszystkich rozwiązań mających na celu minimalizację negatywnego wpływu na środowisko, e-Golf może pochwalić się prawie sportowymi osiągami. Po pierwsze, Golf generalnie ma doskonały układ jezdny. Nisko położony środek ciężkości (dzięki baterii litowo-jonowej wbudowanej w podłogę) sprawił, że zachowanie się e-Golfa podczas jazdy jest jeszcze bardziej dynamiczne. Ponadto nowy Golf zyskuje na dynamice dzięki napędowi elektrycznemu: pracujący bezgłośnie silnik elektryczny generuje moment obrotowy porównywalny ze znacznie mocniejszymi autami. Dokładnie wygląda to tak: e-Golf jest napędzany silnikiem o mocy 85 kW / 115 KM, który - podobnie jak 1-biegowa przekładnia i bateria - jest konstrukcją własną Volkswagena. Silnik rozwija prędkość obrotową do 12 000 obr./min i natychmiast po uruchomieniu oddaje do dyspozycji moment obrotowy 270 Nm. Efekt: napędzany na przednią oś e-Golf przyspiesza do 60 km/h w 4,2 sekundy (0-100 km/h: 10,4 s.). Na autostradzie może poruszać się z ograniczoną elektronicznie prędkością 140 km/h.

Motoryzacyjna rewolucja nosi nazwę MQB

Nowym e-Golfem i zaprezentowanym na początku marca podczas Genewskiego Salonu Samochodowego Golfem GTE Volkswagen jako pierwszy producent na świecie oferuje w ramach jednej serii modeli wszystkie liczące się dzisiaj systemy napędowe. Volkswagen poszedł tą drogą, aby wykorzystać potencjał wszystkich rodzajów napędu i móc zaoferować każdemu klientowi Golfa idealnie dopasowanego do jego potrzeb. Ta wyjątkowa różnorodność napędów - Golf z silnikiem benzynowym (TSI wraz z GTI), Golf z silnikiem wysokoprężnym (TDI i GTD), Golf z silnikiem na gaz ziemny (TGI), Golf z napędem hybrydowym plug-in (GTE) i e-Golf jako wersja z czysto elektrycznym napędem - stała się możliwa dzięki modułowej platformie podłogowej dla samochodów z silnikiem montowanym poprzecznie, zwanej w skrócie MQB. Ta wprowadzona pierwszy raz w 2012 roku w Golfie technologia modułowa jest prawdziwą motoryzacyjną rewolucją. Inżynierowie z Volkswagena stworzyli tym systemem podstawy techniczne, pozwalające budować taki wolumenowy model, jak Golfa, generalnie ze wszystkimi rodzajami napędu.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te mogły został niewłaściwie określone. Dokładamy wszelkich starań aby wyjażnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i, jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.