Wróć do Aktualności

2015-03-18

5 modeli Volkswagena na podium w swoich klasach w raporcie niezawodności DEKRA

- Małe Polo i kompaktowy Golf szóstej generacji okazały się najmniej usterkowymi samochodami w swoich klasach w grupie aut z przebiegiem od 100 do 150 tys. km
- komfortowy Phaeton najwyżej notowanym samochodem luksusowym w gronie samochodów klasy wyższej i luksusowych wśród aut o przebiegu od 50 do 100 tys. km
- funkcjonalny Golf Plus na drugim miejscu w klasie vanów w grupie aut z przebiegiem od 100 do 150 tys. km
- coupé i kabriolet w jednym - Eos ze składanym sztywnym dachem - na trzecim miejscu w klasie samochodów sportowych i coupé w gronie aut o przebiegu od 100 do 150 tys. km

Poznań, 18 marca 2015 r. - z najnowszego raportu DEKRA, dotyczącego usterkowości samochodów, wynika, że modele Volkswagena odznaczają się bardzo małą liczbą usterek stwierdzanych podczas rutynowych przeglądów technicznych. W sumie, we wszystkich klasach, modele Volkswagena pokonały ponad 160 rywali.

DEKRA bierze pod uwagę w badaniu i ocenia w raporcie wyłącznie typowe usterki, które występują w samochodach używanych. Zaliczają się do nich, między innymi, korozja układu wydechowego czy luzy w zawieszeniu kół - czyli usterki, na podstawie których można dokonać oceny wytrzymałości samochodów. Wady aut, które wynikają z zaniedbań użytkowników - jak, na przykład, zużyte opony czy pióra wycieraczek - nie są brane pod uwagę. W każdej klasie samochodów i w każdej grupie przebiegu sprawdza się minimum 1000 aut jednego modelu. Najnowsza edycja raportu usterkowości samochodów używanych DEKRA uwzględnia dane z około 15 milionów badań okresowych samochodów na rynku niemieckim, które przeprowadzono w latach 2013-2014.

DEKRA przygotowuje raport w oparciu o ocenę aut w różnych klasach, podzielonych na trzy grupy ze względu na przebieg - do 50.000 km, od 50.001 km do 100.000 km i od 100.001 km do 150.000 km.

Po 5 latach produkcji Volkswagen Polo, którego pasmo licznych sukcesów rozpoczęło się w 2010 roku od zdobycia prestiżowego tytułu w międzynarodowym konkursie "Car of the Year", wciąż pokazuje ogromną klasę. Nie tylko na odcinkach specjalnych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Świata FIA (WRC), ale jako cenowo przystępny samochód używany. W najnowszej edycji raportu DEKRA w klasie małych aut z przebiegiem od 100.001 km do 150.000 km Polo zwyciężyło z aż 53 konkurentami.

Golf VI, który od lat zalicza się do grona najchętniej kupowanych samochodów używanych w Polsce, w tegorocznej edycji raportu DEKRA znowu potwierdził solidność swojej konstrukcji. Na aż 44 modele sklasyfikowane w swoim segmencie, Golf szóstej generacji uplasował się na najwyższym stopniu podium w grupie aut o przebiegu od 100.001 km do 150.000 km i na trzecim miejscu wśród aut z przebiegiem od 50.001 km do 100.000 km.

Golf Plus - jedna z licznych wersji nadwoziowych dwóch poprzednich generacji kompaktowego Volkswagena - również został doceniony za bezusterkowość. Wyrośnięty brat Golfa zajął drugie miejsce w grupie aut o przebiegu od 100.001 km do 150.000 km w klasie vanów. Następcą funkcjonalnego Golfa Plusa jest Golf Sporstvan, który w nieznacznie podwyższonym i wydłużonym nadwoziu w stosunku do nadwozia hatchbacka oferuje niemal wszechstronność vana. Łącznie z dzielonymi, składanymi i niezależnie przesuwanymi w zakresie aż 18 cm fotelami w drugim rzędzie.

Luksusowy Phaeton - produkowany od 2002 roku w szklanej manufakturze w Dreźnie - w najnowszym raporcie DEKRA uplasował się na drugim miejscu podium w gronie samochodów klasy wyższej i luksusowych z przebiegiem od 50.001 km do 100.000 km. W tej kategorii przebiegu Phaeton jest najwyżej sklasyfikowanym autem luksusowym. Za nim w klasyfikacji znalazło się 11 modeli.

W klasie samochodów sportowych i coupé trzecie miejsce wśród aut o przebiegu od 100.001 km do 150.000 km zajął Volkswagen Eos. Coupé i kabriolet w jednym, skonstruowane na płycie podłogowej Golfa, zostało wyposażone w elektrycznie sterowany szklano-stalowy dach, który w ciągu 25 sekund może zniknąć pod pokrywą bagażnika.

źródło: bank prasowy

*) Informacje zawarte na stronie nie są prawnie wiążące i nie mają charakteru oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Zamieszczone na witrynie zdjęcia jedynie przykładowo obrazują prezentowane treści. Niektóre elementy wyposażenia opisane i demonstrowane na stronie mogą być dostępne tylko w wybranych krajach lub wyłącznie za dodatkową opłatą. Dla uzyskania aktualnych specyfikacji produktów w danym kraju należy kontaktować się z autoryzowanym przedstawicielem marki Volkswagen. Wszelkie wiążące ustalenia dotycz?ce wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują każdorazowo w indywidualnej umowie zawieranej przez strony.

Poziomy CO2 lub poziomy zużycia paliwa przedstawione na niniejszej stronie są poziomami, które zostały określone podczas świadectwa homologacji pojazdu. Poziomy te są niewłaściwe. Dokładamy wszelkich starań aby wyjaśnić tą kwestię możliwie jak najszybciej i jeżli zajdzie taka potrzeba, dokonamy korekty tych poziomów we współpracy z odpowiednimi władzami.